Onderhoud & Reparatie

 

Service- en Onderhoudsbeurten:

Net zoals alle voertuigen heeft ook een scooter goed onderhoud nodig om te kunnen blijven rijden. Koop je een nieuwe scooter dan is de eerste beurt de belangrijkste. Deze scooter heeft immers nog nooit gereden. Deze eerste beurt, noemen wij een servicebeurt.

Bij deze eerste beurt vervangen wij de motorolie en de transmissieolie.

Tevens wat ook heel belangrijk is, is het stellen van de kleppen. Dat doen wij ook bij deze eerste beurt.

Laat u de eerste beurt niet uitvoeren dat gaat dat ten koste van uw scooter.

De eerste servicebeurt laat u doen als uw scooter 1.000 km op de teller heeft staan. U kun hiervoor bellen met onze winkel om een afspraak te maken.

Deze eerste beurt wordt uitgevoerd tegen een gereduceerd tarief.

Belangrijk is om een servicebeurt uit te laten voeren bij een officiële dealer, omdat deze de originele onderdelen er voor heeft, deze de uitleesapparatuur voor de scooters heeft, en u de fabrieksgarantie tijdens de looptijd behoud.

Na de eerste onderhoudsbeurt krijgt u een sticker onder de buddyseat, waarop de km-stand staat waarbij u de volgende onderhoudsbeurt moet laten uitvoeren.

Laat u uw scooter niet onderhouden, dan komt de fabrieksgarantie en alle andere garanties te vervallen.

Winterbeurt:

Naast de verplichte onderhoudsbeurten is er ook de winterbeurt.

Hierbij kijken wij de scooter extra na, voordat de natte koude winter begint.

Vaak is het verstandig om het al te laten doen, zodra de bladeren van de bomen vallen. Met name de banden zijn hierbij zeer belangrijk. Wij adviseren dan ook vaak om winterbanden aan te schaffen, vooral als u veel en dagelijks gebruikt maakt van uw scooter. Voor meer informatie kunt u altijd langskomen in onze winkel of even bellen.

Reparaties/ Schade(herstel):

Wat betreft reparaties, ook hiervoor kunt u telefonisch een afspraak met ons maken. Helaas kunnen wij niet voor alle reparaties vooraf aangeven wat ongeveer de kosten zullen zijn. Omdat we niet altijd gelijk weten wat de oorzaak van een storing is. Daar komen we vaak achter als we er mee bezig zijn.

Wij nemen contact met u op over de reparatiekosten. Bij geen reparatie, betaald u onderzoekskosten.